NYT FRA GREVE ROKLUB – August – 2 -2024

Klubaften med fællesspisning 21/8-24 aflyses

Vi har ændret programmet for vores klubaften med fællesspisning 21/8-24, så der kun er kaffe og kage til de fremmødte.

Årsagen hertil er at vi vil være sikre på at der er tid nok til at vi kan nå både den ekstraordinære generalforsamling og det vigtige medlemsmøde bagefter, med evaluering af udvalgsarbejdet som det vigtigste punkt.

For at være sikker på at der er kage nok til alle bedes I tilmelde Jer på holdsport om I kommer. Vores nabo Ishuset har desuden, som tak for lån af vores terrasse i lørdags, doneret is til alle fremmødte. Den bliver serveret sammen med kagen.

Medlemsmøde 21/5-24

Efter den ekstraordinære generalforsamling afholder vi det planlagte medlemsmøde. Fokus på mødet er evaluering af udvalgenes arbejde og funktioner, men der vil naturligvis også være plads til andre problemstillinger som fremlægges.

Tilmelding foregår som sædvanlig på holdsport.

Ungdoms søndag 25/8-24 kl. 14 – 16

Skal du være med til at prøve oplevelser på vandet i kajak, SUP board og inrigger og er du mellem 13 og 20 år så kom til ungdomssøndag 25/8. Du er velkommen til at tage dine kammerater fra skole og lign. med. Der er altid plads til en til som vil have sjov og fællesskab på vandet. Tilmelding sker på holdsport.

Arrangementet var oprindeligt planlagt til 18/8, men må udsættes en uge, da der er kursus for vores kajakinstruktører i den kommende weekend.

Sidste nyt vedrørende en ny helårsbadebro ved Mosede Havn

Vores aktive vinterbadere oplyser at de, de sidste måneder har  skrevet frem og tilbage med både Trygfonden og Kystdirektoratet og fået rettet ansøgningen om en ny badebro til efter Kystdirektoratets krav og anvisninger, så den er klar til at sende i høring.

Kystdirektoratet har svaret følgende: ”Vi har netop sendt jeres ansøgning vedr. Badebro ved Mosede havn, Greve Kommune i høring ved vores faste hørings- og orienteringsparter. Ansøgningen vil også kunne ses på vores hjemmeside i løbet af i dag under offentliggørelse.

Høringsperioden er til den 1. september 2024. Indkomne høringssvar vil blive fremsendt til jer.”

Det betyder at vi kan forvente svar fra høringen i september 2024. Vi ser med spænding frem til resultatet og kan derefter komme videre i planlægningen.

Aktiviteter i august måned:

Søndag 25/8 kl. 14: Ungdoms søndag

Onsdag 21/8 kl. 18: Ekstraordinær generalforsamling og medlemsmøde.

Søndag 1/9 kl. 9: Fælles langtur på Roskilde Fjord

Fast roprogram

Aftenroning – mandag

Kajak – kl. 18.00 med hjælpeinstruktør (træning for K1 og K2)