NYT FRA GREVE ROKLUB – August -2024

Klubaften med fællesspisning 7/8-24 kl. 19

Vi starter igen efter sommerferie med at holde vores klubaftener. Første gang bliver 7/8-24, hvor Mariann, med hjælp fra Kirsten, laver mad til os. På menuen står der Gyros med salat mm, tzatziki og fladbrød. Maden bliver tilberedt så den er glutenfri. Forinden bliver der lejlighed til at få en tur på vandet. Tilmeld dig til begge dele på holdsport.

Næste klubaften bliver lidt speciel, idet vi her har aflyst roning og i stedet starter med:

Ekstraordinær generalforsamling onsdag 21/8-24 kl. 18

Vi skal have valgt en ny kasserer idet vores kasserer gennem 4 år Michael Halvorsen er desværre nødsaget til, pga. helbredsmæssige årsager, at trække sig fra opgaven.

Indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling blev sendt ud i juli måned med følgende dagsordenen:

2. Valg af kasserer
  3. Valg af sekretær
  4. Valg af suppleant
  5. Eventuelt

Sanne Møller har givet tilsagn om at modtage valg som kasserer. Sanne tiltrådte posten som sekretær i juni måned efter Curts udtræden af bestyrelsen og hun har tilkendegivet at hun er villig til samtidig beholde opgaven med medlemskartotek og kontingentopkrævning.

Hvis det sker vil posten som sekretær atter bliver ledig og derfor kan vi, når muligheden er tilstede, have valgt en ny, ligesom der også skal vælges en suppleant i stedet for Sanne.

Er det noget for dig at overtage sekretæropgaven, så kontakt Jens og få oplysninger om hvilke opgaver der er forbundet dermed. Det vil primært være at tage referater fra møder og være med til at lave dette nyhedsbrev.

Når vi er færdige med roklubbens generalforsamling går vi over til en

Ekstraordinær generalforsamling i Roklubbens Venner

Hvor Michael også er kasserer og skal afløses. Her har Sanne Møller også givet

tilsagn om at modtage valg. Desuden skal der vælges et nyt medlem til bestyrelsen efter at Curt Gyde Sørensen har meldt sig ud af Greve Roklub.

Når generalforsamlingerne er overstået håber vi at der kan blive tid til at holde det planlagte

Medlemsmøde

med fokus på evaluering af udvalgenes arbejde og funktioner og derefter afslutte med fællesspisning, hvor Mariann, også her med hjælp fra Kirsten, atter laver dejlig mad til os.

Tilmelding foregår som sædvanlig på holdsport.

Musik på terrassen 10/8-24 kl. 13-15

Vores nabo Ishuset har et musikarrangement lørdag 10/8. De plejer at have musikken stående ved Ishuset, men det er ikke muligt den dag pga. et større sejlerarrangement i havnen den dag.

De har derfor spurgt om musikerne kan stå på vores terrasse og spille i stedet, hvilket vi har sagt ja til. Kom forbi og få lidt underholdning på vej ud til en rotur.

Ungdoms Søndag 18/8-24 kl. 10 – 14

Skal du være med til at prøve oplevelser på vandet i kajak, SUP board og inrigger og er du mellem 13 og 20 år så kom til ungdomssøndag 18/8. Du er velkommen til at tage dine kammerater fra skole og lign. med. Der er altid plads til en til som vil have sjov og fællesskab på vandet. Tilmelding sker på holdsport.

Havnevagt 25 og 26/8-24

Vi har fået tildelt vores opgave med havnevagt, søndag 25. og mandag 26. august. Keld Nørmølle har brug for nogle som kan hjælpe ham med at løse opgaven. Hvis du er frisk til at tage en tørn fra kl. 23 til kl. 4 om morgenen en af disse dage så kontakt Keld på tlf. 40987047 og aftal nærmere.

Fællestur på Roskilde Fjord søndag 1/9-24

Turen var oprindeligt planlagt til 31/8, men andre begivenheder gør det nødvendigt at flytte turen til om søndagen.

Det gør dog ikke turen mindre interessant. Vi skal besøge vores naboklub Roskilde og ro en tur i deres daglige område. Det bliver en smuk tur forbi Boserup skov og mulighed for at runde Elleore, hvor der i sin tid blev optaget en film om savannen i Afrika.

Tag med og nyd naturen på en heldagstur, hvor vi nyder frokosten i det grønne. Det koster kr. 25 pr. person, idet Roskilde Roklub tager et gebyr på det beløb pr. sæde. Tilmeld dig allerede nu på holdsport.

Aktiviteter i august måned:

Onsdag 7/8 kl. 19: klubaften med fællesspisning

Søndag 18/8 kl. 10: Ungdoms søndag

Onsdag 21/8 kl. 18: Ekstraordinær generalforsamling og medlemsmøde efterfulgt af fællesspisning.

Søndag 1/9 kl. 9: Fælles langtur på Roskilde Fjord

Fast roprogram

Aftenroning – mandag

Kajak – kl. 18.00 med hjælpeinstruktør (træning for K1 og K2)